sobota, 5 września 2015

Wakacyjne dzierganie

Od samjutkiej pracy zgłupiał pan Ignacy

Było ciepło, nawet bardzo ciepło. Mimo to bez dziergania się nie da żyć. To coś w rodzaju odprawiania mantr: ręce lecą na autopilocie a w głowie robi się spokój. Ponoć nie wszyscy tak mają. Inna rzecz, że wprawy do tego potrzeba.
Było czapkowo-skarpetkowo tego lata. Dostałam piękny prezent w postaci kolorowych włóczek skarpetkowych  z dalekiego świata. Zamiast skarpet z mieszanki wełny i wiskozy z bambusa powstała czapka najprostsza z możliwych, ale bardzo praktyczna w noszeniu:




W dotyku ta mieszanka jest wręcz kaszmirowa ale można ją prać w pralce.
Ta czapka jest dla koleżanki, która nie może się powstrzymać od prania wszystkiego w pralce i czapki z innych włókien nie wytrzymują takiego traktowania. Kolory pasują jej idealnie. Inny z podarowanych kłębków będzie tylko dla mnie. W podroży powrotnej z nad morza gdzieś pod Płońskiem narzuciłam ją na druty i zaczęłam skarpety dla siebie. Pociągnęłam tylko do połowy stopy, bo mi jeden drut pod siedzenie wpadł w Łomiankach:


Nosiłam się z tym kłębkiem cała w rozterce, czy tak piękne kolory warto chować w butach. Będę trzymać stopy w tych skarpetach na widoku, jak się tylko da. Bardzo dziękuję dawczyni prezentu!

Poza tym przerobiłam na czapkę motek Malabrigo Finito. Wełna jest tak elastyczna, że 120 oczek na drutach 3 dało ogromny wór. Sto oczek w wyrobie wygląda bardziej jak skarpetka a nie czapka, ale jest nadzieja, że w noszeniu nie rozciągnie się przesadnie. 


Kolorystyka przedmiotu i tła bardzo podobna.





Zakończenie czapki bez szczególnej finezji.

I jeszcze jedne skarpetki na wymiankę ja Tobie, a Ty mnie:



Skarpetki miały być brązowe. Ale chyba bym przy czystym brązie umarła, zatem są piaskowe,  dropsowe, asymetryczne i z gwiazdką. Asymetria polega na obecności warkoczyka tylko na jednej stronie, drugi bok jest gładki. na pierwszym zdjęciu siedzę w piaszczystej okolicy i dziubię ten piasek w zawijasy.
Proszę czytelników, niektóre z tych zdjęć zostały wykonane telefonem! Zleniwiałam i nie chce mi się ciągnąć ciężkiego aparatu po świecie.

8 komentarzy:

  1. Na tym zdjęciu wyglądasz po prostu zajebiście! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Staram się, dżinsy i wariackie kolory w tym nie przeszkadzają.

      Usuń
  2. SUper dzierganki, a wełna w ekstra kolorze. Ty zaś sama, fantastyczną pozę przybrałaś i zaprezentowałaś dzięki niej, obłędne skarpetki i ciekawą chustkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. fotka z Tobą "na łajbie" świetna!
    a gdzie ta gwiazda na skarpecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to mały metalowy element na warkoczu prawej (tej dolnej) skarpetki.

      Usuń
    2. dojrzałam w końcu - fakt, jest!

      Usuń
  4. Jak szkoda skarpet nie pokazywac, to widywalam przezroczyste gumiaki gdzies... ;)
    http://www.pferdeladen.eu/WebRoot/Store6/Shops/61642824/5328/292F/DC4D/F9A7/649E/C0A8/2AB8/0EA5/DSCF2640.JPG

    OdpowiedzUsuń

Spamerom mówimy stanowcze NIE.