poniedziałek, 29 lipca 2013

Się maluje

Od samjutkiej pracy zgłupiał pan Ignacy


Pewnie przez rok wyszywania nie wyszyłabym tyle, co przez kilka dni malowania.
To bardzo pożyteczne zajęcie.
Przede wszystkim coraz lepiej znam moje pudełko farb i własne pędzelki.
Miałam rację wyśmiewając do rozpuku cyfrowo przetwarzane wzory do haftu tego obrazka z setką kolorów nici. Na lewym brzegu próbowałam jakimi kolorami to malować. Na pozostałych brzegach sprawa już była jasna: dwa błękity (indygo i błękit pruski) dwie czerwienie (sjena palona i kraplak), dwie żółcie: żółta ochra i ugier jasny. A do tego sepia, umbra palona i to chyba wszystko. Nawet czysty, żółty kolor, którym z rozpędu namalowałam środki kwiatków na drzewie jest za jaskrawy.
To raczej przymiarka do kopii niż docelowy obrazek: papier nie jest papierem do akwareli i nie lubi poprawek, drobnica wzornicza w panelu środkowym jest w tym formacie (A2) nie do namalowania przeze mnie. Muszę nabrać wprawy w malowaniu tła po kawałku. Kontury kwiatów i liści nie wychodzą dobrze. Ale popracujemy, popracujemy. W Formacie A1 będzie dużo łatwiej.
Dziś sobie mogłam pozwolić na malowanie, jest taki upał, że wyjście z chłodnego mieszkania na żar na zewnątrz jest jakimś nieporozumieniem. Zasunęłam białe zasłony, zamknęłam balkony, zostawiłam żar na zewnątrz i się pobawiłam!


8 komentarzy:

  1. Przymiarka świetna :-) Docelowa praca będzie arcydziełkiem.
    Mnie hafty z kosmiczną ilością kolorów przerażają i zniechęcają. Raz spróbowałam i wywaliłam. Ale mi ulżyło :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. o matko myślałam że to krzyżykami zamierzasz popełnić a tu farby - mega będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja może zamówię sobie Twoją kopię :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie Ci to wychodzi. Stawiam na to, że będzie piękniej niż w oryginale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dobrze to nie będzie. Morris jest nie do pobicia. Uczę się go intensywnie.

      Usuń
  5. Też uwielbiam Morrisa. Podziwiam pomysł, aby sobie skopiować jego dzieło - najlepiej uczyć się od najlepszych. Póki co wychodzi rewelacyjnie. Nie mogę się doczekać efektu końcowego!

    OdpowiedzUsuń

Spamerom mówimy stanowcze NIE.