sobota, 16 lipca 2016

Jeszcze raz kształtowanie dekoltu: rysunek

Od samjutkiej pracy zgłupiał pan Ignacy

Dla tych co wolą zobaczyć schemat niż doszukiwać się treści w pokrętnym opisie:


Każdy rząd skrócony tam i z powrotem narysowałam dla jasności innym kolorem. Dodawanie oczek robi się tylko po prawej stronie. Po zamknięciu roboty w kółko dodaje się te oczka jak zwykle w co drugim rzędzie.

Jeżeli chcemy mieć kardigan a nie pulower to nie zamykamy początkowych oczek w kółko tylko zostawiamy rozcięcie na przedzie. Resztę robimy identycznie.

Rysunek wyjaśnia  sposób roboty a nie jest schematem do konkretnego udziergu. Liczbę nabranych oczek, podział na tył, przód i rękawy, ilośc oczek w liniach raglanu, liczbę potrzebnych rzędów skróconych i ich rozmieszczenie trzeba sobie wyliczyć i ustalić samemu.

9 komentarzy:

  1. Napadnę Cię kiedyś, Kochana, na żywo to mi pokażesz, co? Ładnie proszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypisz, wymaluj,taki sam rysunek miałam; tylko mniej kolorowy, za to zafundowałam sobie jeszcze podkrój z tyłu. A taki gotowy schemacik też się przyda! Dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczepienie oczka oznacza...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykonanie rzędu skróconego tak, żeby dziury nie było: obojętne czy owinięciem oczka, na mamę z dziećmi, przez powieszenie agrafki czy nitki czy "po niemiecku" przez ściągnięcie nitki.

      Usuń
  4. Ukłony i podziękowania😊

    OdpowiedzUsuń
  5. O,świetny opis, poczęstowałam się! Bardzo dziękuję i pozdrawiam druciarsko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się od Ciebie poczęstowałam pomysłem na piórkowego z Fantastico. Rośnie jak na drożdżach.

      Usuń
  6. Ja tylko zobaczyłam ten opis miałam wyrazić swój zachwyt nad "uchwyceniem sensu w najprostszy sposób" ale zagapiłam się i tu już ogonek pochwał, więc piszę że schemat jest idealny i chętnie wykorzystam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Studiując opis Twillight Tunic zobaczyłam ten sposób kształtowania dekoltu, ale niezbyt konsekwentnie wykonany. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby te udziergi naprawdę pasowały do ludzkich ciał i do naszej anatomii. Prostota bez prostactwa.

      Usuń

Spamerom mówimy stanowcze NIE.