wtorek, 24 grudnia 2013

Już za chwileczkę, już za momencik...

Od samjutkiej pracy zgłupiał pan Ignacy

No i proszę, jest wigilia a do roboty zostało... odkurzyć bardzo z grubsza i bardzo z wierzchu, tam, gdzie się nasypało przy robocie i gdzie kosmate obywatelki zostawiają kłaczki i kudełki.
Pomiędzy gotowaniem i sprzątaniem udało się na czas wykonać małe a niezbędne dziergadła.
Dziecina zażyczyła sobie kolejnego kominka na głowę, ale takiego, który da się dwa razy na szyi zamotać. Mówisz i masz:


Przy okazji sobie kolejną sweet focię strzeliłam. Wełna 100% wprost z lumpeksu. Pierwotnie była w kolorze błękitu majtkowego, zatem potraktowałam ją w swoim czasie farbkami Kakadu i jest do przyjęcia. Wzór darmowy z Ravelry, niejaki Boomslang. Żadna filozofia, 220 oczek na okrągłym drucie i przerabiamy 6 rzędów prawymi, 6 rzędów lewymi co najmniej 7 razy. Kilka filmów i gotowe.

Bratowa jest wielbicielką mitenek i barwy zielonej. Zatem skarpetkowa włóczka z tego samego źródełka, wzorek darmowy z tego samego miejsca co poprzednio i voila:


Teściowa jest wielbicielką szlachetnej bieli. Jej zdaniem czapka ma być biała. Tym razem wzór pochodzi z ostatniego Intervawe Knits (wersja na iPada kosztuje tyle co Sandra w kiosku). Za to wełna - doskonała zresztą i nowa w motku znów lumpeksowa. Tyle, że dwa potrzebne motki były  nie całkiem w tym samym kolorze. Niby oba w  bieli ecru, ale każda biel inna. Zatem robiłam z dwóch kłębków na zmianę, jedna runda bielszą, druga runda ciemniejszą.  Efekt znakomity.



No i trzeba to wszystko było popakować. Nie znoszę papierowych torebek na prezenty. Nie chce mi się ich szukać po sklepach. Są jednorazowego użycia, nie da się w nie nawet psiej kupy z trawnika zebrać. Do niczego się poza wyrzuceniem do śmieci nie nadają.
Ale od czego domowe archiwum szmatek i tasiemek? Tasiemki są jeszcze po babci, jak chodziłam do przedszkola, to mi takimi pasmanteriami ( w języku babci pasmanteria to nie sklep, a właśnie ozdobna tasiemka :-)) dekorowała stroje balowe. Worek tych pasmanterii był babcinym skarbem.
Worki ze szmatek powstały szybciej, niż bym dotarła do najbliższego marketu z papierowym śmieciem. Jak się łeb karpiowy z włoszczyzną, płetwami i kręgosłupem na galaretę gotowały.


Życzę wszystkim czytelnikom świąt bardzo przyjemnych: z ulubionymi potrawami i napojami, bez scysji i tarć, a w workach pod choinką niech będą rzeczy, które sprawią Wam prawdziwą frajdę.
A o północy posłuchajcie, co Wam powiedzą zwierzęta.

14 komentarzy:

  1. Gackowo! Tobie i Twoim bliskim życzenia zdrowych, spokojnych i miłych Świąt!
    I pieski ugłaskaj! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogłaskam, Twojego też ode mnie pomiziaj.
      A Tekla zdrowa! Histopatologia nic złego nie pokazała.

      Usuń
  2. Świetne prezenty, takie są najwspanialsze. Woreczki ozdobione pasmanterią też unikatowe. Ja też używam słowa pasmanteria na ozdobną, haftowaną tasiemkę.
    Domyślam się co mój stwór powie o połnocy, że jest wkurzony na mnie, za zamknięcie go na czas Wigilii w innym pokoju.
    Gacku jeszcze raz buziaki dla CIebie i wszystkiego miłego na Święta :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgubiłam Gackową bo się przeprowadziła, ot tak po prostu. Alem szczęśliwie odnalazła i życzenia Świąteczne zasyłam. Widzę, że będę miała co czytać jak już dostąpię łaskawości częstego bywania w sieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, wyprowadziwszy się zostawiłam nowy adres. Jak miło znów Cię gościć!
      Widzę po Twoim blogu, ze albo czasu nie masz nic a nic, albo sieć szwankuje :-)

      Usuń
  4. Miłych świąt i dziękuję za pomysł kominowo- mitenkowy, jakoś nie umiałam się zdecydować, a tu proszę, idealne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spokojnych, Radosnych Świąt oraz pomyślności w nadchodzącym Nowym 2014 Roku życzy Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne te prezenty. Obdarowani z pewnością byli szczęśliwi. Mam nadzieje, ze święta się udały.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prezenty świetne! A pomysł na torebki idealny... tylko trzeba umieć szyć, no i mieć maszynę! Wszystkiego dobrego po świętach! :) BBM

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczęśliwego Nowego Roku ! ! dla Pani,męża i piesków
    podczytujący anonim M

    OdpowiedzUsuń

Spamerom mówimy stanowcze NIE.