sobota, 28 grudnia 2013

Kropka tv

Od samjutkiej pracy zgłupiał pan Ignacy

Nie wiem, co to za kropka, ale od jakiegoś czasu owa kropka tv wysyła mi radosne SMSy. A to wygrałam samochód, a to 100 tysięcy. Zmęczona tym zablokowałam w telefonie ten numer. Kropka natarczywie wysyłała SMS y z innego.
Alicja, również zirytowana tymi wiadomościami zauważyła ponadto, że płaci za jakieś wiadomości tekstowe, których nie wysyła. Alicja śledzi swój rachunek telefoniczny nieco staranniej niż my. Poszła do BOK i się dowiedziała, że płaci za wszystkie SMS y z numerów cztero- i pięciocyfrowych, które wpadają do jej skrzynki. Nieważne, że ich nie czyta, nieważne, że je tylko kasuje. Płaci za każdy. 
Znane są nam oczywiście opowieści o ludziach, którzy splajtowali, bo dzwonili na seks telefony w Tajlandii, bo do ich linii telefonicznej podpiął się ktoś , kto to robił, albo ich nieletnie dzieci dzwoniły godzinami na jakieś zakazane numery. Ale nie wiedziałam, ze można nas obciążyć rachunkiem za coś, co ktoś wysyła nam, a my za to płacimy choć nie wyraziliśmy zgody, bo mamy numer. 
Pan w BOK uprzejmie zablokował Alicji możliwość otrzymywania takich wiadomości na poziomie operatora uprzednio przez 40 minut analizując jej bilingi.
Zatem i my poszliśmy do naszego BOK. Pan w T-mobile potwierdził istnienie tego przekrętu. Kropka tv nie zarabia na lipnych loteriach, a na wysyłaniu przez internet generowanym sztucznie numerom telefonów takich SMS-ów. Jak numer nie istnieje, to nie istnieje, ale jak istnieje i nie ma blokady to wpada grosz. Grosz do grosza i będzie kokosza. Śmiejąc się do nas perliście pan włączył blokadę i Tomkowi i mnie. Dało się także zablokować dzwoniących namolnie ludzkich telefonokrążców chcących nas ubezpieczyć, leczyć, wyposażyć w sprzęt nikomu do niczego niepotrzebny i przeszkadzających w życiu jak cholera.

Klienci, szorujcie do BOK-ów aby się dać kompletnie zablokować.

Od jakiegoś czasu mam wrażenie, ze nie jestem już człowiekiem. Jestem jedynie baranem, którego należy ogolić do skóry z każdej, najbardziej nieoczekiwanej strony.

18 komentarzy:

  1. dzięki za podpowiedz :) na razie nic mi takiego się nie przydarzyło ale trzeba być czujnym. w smartfojnie można sobie ściągnąć aplikacje blokującą na nieznane numery ale czasem ktoś z nieznanego zadzwoni w dobrej wierze i kiszka. Dobrego poświątecznego i w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kropka tv umie ominąć blokadę w smartfonie. U mnie omijała. A koszt SMS-a z numerów cztero- i pięciocyfrowych bywa bardzo różny, bywa że i 6 zł z VAT.

      Usuń
  2. O widzisz! To i ja mam tak samo. Co rusz cos wygrywam :/ i faktycznie rachunek jest o jakieś dwa z ulamkiem wyższy, choć za granicę nic nie wysyłalam. Dziękuje Ci za ten post. W poniedziałek polecę zablokować. To jest straszne jak łatwo wszyscy oszukują... Co sie podzialo z tą ludzkością, że tyle oszustów dookoła? To pokaz garnkow a zapraszaja na kabaret, to insze inszostwo... Smutno się żyje w takim świecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smutno się żyje według przepisu "golić barany". Niestety.

      Usuń
  3. To żądza pieniądza tak ludzi zmienia. Czyni ich nie przemakalnymi. A ideały i harcerze już dawno odeszli w zapomnienie.... Idzie nowe, całkiem nowe. I dobrze gacku, że to poruszyłaś tutaj. Przynajmniej nie jedna osoba będzie płaciła mniejsze rachunki za swój telefon komórkowy. W tej całkiem nowej rzeczywistości bardzo cenne są grupy wczesnego ostrzegania. Dawniej przestrzegano się przed Cyganami, dzisiaj jak widać są nowocześniejsze sposoby zrobienia nas w wała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A prawo telekomunikacyjne jest nieprzeniknione dla mnie, biednego głupka, co nie rozumie najbanalniejszego prawniczego stwierdzenia takiego jak na przykład "prawo nieszkodliwego przepływu". Dla Pana Męża, który owo prawo nieszkodliwego przepływu zna i rozumie jest prawo telekomunikacyjne również niejasne.

      Usuń
  4. To nie Ty jesteś głupkiem, tylko prawo telekomunikacyjne jest bezprawiem i dlatego go nie rozumiesz. Bo jak to możliwe, żeby bez wyrażenia zgody płacić za smsy, których się nie zamawiało, nie pozwoliło na nie itd. To złodziejstwo! Złodziejstwo, co najgorsze, za przyzwoleniem prawa.

    Też jakieś debilne smsy dostałam parę razy, że coś tam wygrałam, czy mogę wygrać, nie wnikałam, ale też nie pomyślałam, żeby sprawdzić, kto za nie zapłacił. W każdym razie i ja wybieram się do punktu obsługi klienta, żeby mi poblokowali te goowna! Dzięki za ostrzeżenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedyny sposób zgodny z prawem, żeby ich przyskrzynić i dać po łapach to pewnie sprawa sądowa o brak podpisanego regulaminu, komu za te kilka złotych zechce się ich pozywać?

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest lekka paranoja. Przecież człowiek nie może zabezpieczyć się przed każdym atakiem. Do mnie wciąż pisze wróżka, która ostrzega mnie a to przed blondynem, a to przed złą kobietą. Jak wyślę SMS-a. to dowiem się więcej. Nie wysyłam, ale i tak mam dość SMS-ów od wróżek, zwłaszcza, że nigdy z żadnej nie korzystałam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I płacisz za jej SMS-y. Prawdopodobnie.

      Usuń
  7. Człowiek czasami czuje się bezradny, bo to wszystko go przerasta!
    Szczęsliwego Nowego Roku i szampańskiej zabawy sylwestrowej! :) BBM

    OdpowiedzUsuń
  8. Zycze ci na nowy rok miedy innymi, zebys nie musiala uzerac sie z takimi, jak wyzej ;)
    Zdrowia, szczescia, i zeby ci i rodzince sie wiodlo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam i pragnę uprzedzić a własciwie polecić sprawdzanie telefonu dzwoniącego o trzeciej w nocy, czlek zaspany i wystraszony/czyzby jakies nieszczęscie w rodzinie/ odbiera i okazuje się że to firma z karaibow i ze 3-4 dychy po kieszeni leci .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ładne! Znaczy nie trzeba sypiać z telefonem! Mój śpi sobie na komodzie w przedpokoju, a ja w sypialni, daleko od niego. Rodzina dzwoni na stacjonarny zastrzeżony.

      Usuń
  10. http://kto-dzwonil.pl/index.php

    Polecam! Ja tam sprawdzam wszystkie głuche i takie, co mi wiszą na sekretarce w stacjonarnym. I od razu wbijam do książki telefonicznej jako "SPAM". Nie próbowałam (nie miałam takiej potrzeby do tej pory) sprawdzać numerów komórkowych. Ale piszą tam o sms-ach, więc rozumiem, że też można. Bardzo mądry ludź wymyślił tę stronę! Wracam do domu i wyświetla mi się na stacjonarnym, że dzwoniły do mnie trzy spamy. Albo siedzę przy komputerze i na stojącym obok stacjonarnym wyświetla się "spam". I nie muszę odbierać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, sprawdzę jak następny mój zastrzeżony numer zaatakuje.

      Usuń
  11. kropktv to jest biedronka - niestety wysłałem kiedyś rozwiązanie krzyzówki z ich gazetki i od tego czasu dostaje od nich sms

    OdpowiedzUsuń
  12. Na szczęście mnie się w żadnej sieci nic takiego nie trafiło. Samsungi mają opcję blokady dowolnego numeru, więc skrzętnie wszelakie anonimy i banki poblokowałam. Wcześniej w orange wykorzystałam bezpłatny kod do blokowania zastrzeżonych i nie daję się namówić na pozostawienie numeru telefonu czy to do przypomnienia hasła, czy na dziwnych stronach internetowych. Póki co działa.

    OdpowiedzUsuń

Spamerom mówimy stanowcze NIE.